Mi nők egymás között sok mindent megbeszélünk, így gyakran szóba kerülnek a különböző szépészeti beavatkozások is, köztük a lézeres kezelések.  Ám az, hogy a lézer nemcsak az arcunkon, hanem az intim tájékon is segíti feledtetni az idő múlását, vagy az intim egészség helyreállítását, arról már kevés szó esik.

Pedig az intim torna vagy gyógyszeres kezelések, vagy a befekvős, altatós, fájdalmas-lábadozós műtétek, sebészeti beavatkozások előtt vagy helyett ma már szerencsére választhatjuk a kíméletes és mégis hatásos intimlézer kezelést is, hála az utóbbi évek felgyorsult fejlesztési eredményeinek. Cikkünkben segítünk eligazodni a kezelések között, beszámolunk egy forradalmi újításról is, hogy amikor arra kerül a sor, könnyebb legyen a döntés.

Lézersebészet kontra hagyományos sebészet

A lézersebészetben használt technológiák (széndioxid lézer, hagyományos Er:YAG lézer) szike helyett lézersugarat alkalmaznak, ám mindkét eljárás bizonyos mértékű hámsérüléssel járó beavatkozás. A különbség a hámsérülés, szaknyelven fogalmazva az abláció mértékében van.

Ha már műtöttek, tudod, hogy az mivel jár…

A műtéti eljárások tűszúrással, vágással, vérzéssel, varrat képződéssel járnak, összefoglalóan invazív beavatkozásról van szó, ami hám vagy nyálkahártya sérüléssel, roncsolódással, ezért hegesedéssel jár. Ebből következik, hogy a műtétet valamilyen érzéstelenítéssel, vagy altatásban végzik, a sebgyógyulási idő hosszú, gyakran van szükség fájdalomcsillapításra, és a fertőzés veszély miatt antibiotikumos kezelésre.

Lézersebészet, ami már kevésbé megterhelő

A frakcionált lézerkezelés viszont kevésbé ablatív beavatkozásnak számít, ugyanis a lézersugarak vágás, metszés helyett gombostűfejnyi mikrolyukakat, hőkárosodott szövetoszlopokat fúrnak a mélyebb szövetekbe, amiket ép bőr vesz körül, és ezek a bőrhidak elősegítik a mikrohegek gyorsabb gyógyulását.

A beavatkozás tehát pontosabb, precízebb beavatkozást tesz lehetővé, minimálisan invazív, ezért nem igényel különösebb előkészítést, altatást, esetenként helyi érzéstelenítés szükséges lehet. Kíméletesebb, a lábadozás rövidebb, kevesebb fájdalommal jár, és csökken a fertőzésveszély is, mely antibiotikum kezelést igényelhet.

Vizeletcsepegésed van, és műtétet javasoltak? Ezt kell tudnod!

A stressz inkontinencia hátterében a hólyagot alátámasztó izomzat gyengülése áll, ami miatt a húgycső záró funkciója sérül, így bizonyos hasi nyomást okozó mindennapi tevékenységek, mint tüsszentés, nevetés, sportok, stb. vizelettartási problémákat okozhatnak. A súlyos és visszatérő stressz inkontinenciát már csak különböző műtéti technikákkal lehet korrigálni, de ezeket csak a konzervatív kezelés (gátizomtorna, fizikoterápia) sikertelensége esetén szokták javasolni.

Ilyen műtéti technikák többek között a hólyag alátámasztás, a hólyagnyak és hüvely felfüggesztés (nyílt műtéttel vagy laparoszkóppal), vagy a legerősebb ajánlással rendelkező feszülés-mentes hüvelyi szalagok (TVT, TOT, állítható szalagok) rögzítő öltések nélküli behelyezése a húgycső alá. A műtétek kivizsgálást, műtéti előkészítést (spinális érzéstelenítést, altatást, helyi érzéstelenítés), célzott perioperatív antibiotikum terápiát igényelnek, és kockázatai lehetnek, komplikációkkal járhatnak, például romolhat a szexuális funkció, és az életkorral nő a sikertelenség és a mellékhatás/szövődmény arány.

Ha kíméletes, de hatékony megoldást keresel

A nőgyógyászati lézerkezelések terén végzett fejlesztések eredményeként ma már elérhető egy egyedülállóan kíméletes technológia, a hegmentes FotonaSmooth® Er:YAG lézerkezelés, amely a műtétekkel és a hagyományos lézersebészettel – mint a széndioxid vagy hagyományos Er:YAG lézerek, amelyek a kezelések során több tízezer mikroheget okoznak – szemben nem jár hámsérüléssel, hegesedéssel, így a hüvely szövetének rugalmassága megmarad.

A SMOOTH® nőgyógyászati eljárás alapja az a felfedezés, hogy a hüvelynyálkahártya besugárzásakor keletkező hőhatás sorozat a hüvelyfal megerősödését és visszafiatalodását eredményezi. A hüvelyfal belső kötőszövetének megerősítése, a medencefenék alátámasztásának javítása révén pedig enyhíteni lehet az enyhe és középsúlyos stressz inkontinencia tüneteit. Mivel műtéti beavatkozás és hámsérülés nélküli eljárásról van szó, minimális a mellékhatás, szövődmény lehetősége, nem fájdalmas, így érzéstelenítés szükségtelen, a kezelési idő rövid (15-20 perc), gyakorlatilag nincs lábadozási időszak, azonnal vissza lehet térni a mindennapi élethez, szexuális életet is lehet élni már néhány nap után. Ráadásul a stressz inkontinencia mellett egyéb intim egészséget rontó állapotok, mint a hüvelyszárazság, kitágult hüvely, vagy süllyedéses panaszok gyengéd terápiájára is alkalmas.

Nem érdemes várni! Szerezd vissza a régi életed!

Annak ellenére, hogy a stressz inkontinencia, becslések szerint a nők 4%-34%-át érinti nem csak a változó korban, hanem a szülés következményeként akár a fiatalabbaknál is, sokan tabuként kezelik, szégyellik ezt az életminőségüket rendkívül rontó állapotot, ezért nem fordulnak időben orvoshoz.

Pedig nem érdemes várni, ne hagyd, hogy állapotod súlyosbodjon, keresd a SMOOTH® intimlézeres megoldást, ha enyhe vagy középsúlyos stressz inkontinenciád van, mert később csak a kényelmetlenebb, időigényesebb, kockázatosabb eljárások jöhetnek szóba!

Írta: Dr. Sz. Ildikó

Forrás: Intima.hu